Макар че новогодишните здравословни намерения за 2025 г. може би започват да отшумяват, добрата новина е, че потребителите като цяло продължават да се интересуват от здравето и уелнес и това е движение, от което се възползват продуктите.

„Става дума за това да направим уелнес продуктите достъпни през цялата година", казва Алекс Джаксън, вицепрезидент продажби и маркетинг на Frieda's. „Купувачите са по-фокусирани върху консумирането на пресни и функционални храни, защото те са достъпни, евтини и лесни за включване в ежедневието. Независимо дали става въпрос за удобството на бързите и питателни варианти или за благоприятната цена на ястията с продукти, потребителите откриват, че е по-лесно от всякога да правят здравословен избор."

Тук тя разглежда някои ключови здравни тенденции, които са в центъра на вниманието на потребителите, и какво означава това за производителите и доставчиците на продукти.

Протеинът е на първо място

Протеинът е в центъра на вниманието като ключова тенденция, която привлича вниманието на потребителите. „Хората възприемат ползите от него, като например изграждането на мускули, изгарящи мазнините, и поддържането на ситост, особено когато се съчетава с балансирана диета и редовно движение", казва Джаксън. „Възходът на GLP-1 медикаментите само засили този фокус, тъй като потребителите се стремят да постигнат целите си, свързани с протеините, за да подпомогнат загубата на тегло и цялостното здраве."

И така, какво означава това за продуктите, които обикновено не са предпочитан източник на протеини (ако изобщо има такива)? „Това е идеалната възможност да подчертаем динамичния дует на протеините и продуктите. Пресните продукти заемат централно място в подхранването на здравословния начин на живот, показвайки, че да се храниш добре е толкова удовлетворяващо, колкото и вкусно", казва Джаксън.

Храната като лекарство

Храната като лекарство е популярна сред купувачите, които отдават предпочитание на превенцията и дълголетието пред бързите решения, и това е до голяма степен движение, движено от поколението Z и милениумите. „Поколението Х също преоткрива продуктите, тъй като се ориентира към промени в живота като менопауза и здравословни диагнози", казва Джаксън.

Тук продуктите блестят, като вниманието привличат както функционалните храни, така и вариантите, насочени към хидратация. (Джаксън вижда, че продукти като кокосовите орехи за пиене Tikis®, кокосовите орехи Alohas™ и кокосовите орехи Hulas® набират популярност като естествени възможности за хидратация).

„Независимо дали става въпрос за дисплеи за сокове или кампании, насочени към уелнес, моментът е назрял, за да се свържете с купувачите, които се грижат за здравето си. Тъй като потребителите се стремят да остаряват добре и да се чувстват по най-добрия начин, пресните плодове и зеленчуци продължават да бъдат водещи", казва тя.

„Да се започне с диети за повишаване на имунитета: те са част от тенденцията „храната като лекарство". „Хората търсят пресни, функционални храни, богати на витамини и хранителни вещества, като витамин D, цинк и антиоксиданти, като същевременно намаляват добавените захари", казва Джаксън и посочва продукти в каталога на Freida, които отговарят на тази цел, като например органичната куркума Mighty Gold®, корен от джинджифил - и двата продукта са известни със свойствата си за поддържане на имунитета, както и специални цитрусови плодове като Buddha's Hand или кумкуат Popjoys®.

„Нашите сладки картофи Stokes Purple®, с техния ярък цвят и богат на хранителни вещества профил, предлагат още един начин да укрепите здравето си, докато се наслаждавате на нещо вкусно", казва тя.

„Тъй като 68% от купувачите се стремят да подсилят имунитета си чрез разнообразни плодове и зеленчуци**, отделът за продукти е идеално позициониран, за да отговори на тези изисквания."

Да научим потребителите на повече за продуктите

Всички тези продукти стават все по-познати на потребителите благодарение на безброй инициативи, насочени към образоване на потребителите за тях. (Въпреки че обучението е най-успешно, когато се фокусира върху ползите за здравето на даден продукт и начина на приготвянето му или показва разнообразни начини на употреба).

„Образованието играе важна роля тук - чрез нашите опаковки, рецепти и цифрово съдържание ние се стремим да направим тези продукти по-достъпни и да вдъхновим творчеството в кухнята", казва Джаксън и добавя, че Frieda's си сътрудничи с хранителни инфлуенсъри, които създават съдържание в социалните медии, представящо нейните продукти. Компанията също така се появява по телевизията, където споделя демонстрации на рецепти и подчертава ползите за здравето на продуктите.

Тези образователни инициативи се разпростират и в магазините. „Работим в тясно сътрудничество с търговците на дребно, за да включим здравни послания на табелите и опаковките в магазините и да образоваме аудиторията си с публикации в блогове и видеоклипове, затвърждаващи посланието, че храната е лекарство", казва Джаксън.