Въпреки че беше малко трудно в ранната фаза на новия сезон на мексиканското авокадо, предлагането на плодове изглежда добре и ще остане такова за известно време.

Мексиканското предлагане отново се увеличава след предизвикателния минал сезон. Тогава реколтата в Мексико беше преживяла необичайно сухо време с впоследствие стресирани дървета. Това доведе до убеждението, че реколтата ще бъде кратка, особено като се има предвид, че в началото на сезона беше трудно да се получат както необходимите количества, така и размери.

Въпреки това, след извличане на местни водни ресурси, условията на реколтата и наличността се нормализираха повече. „Въпреки че тъй като нещата бяха толкова трудни, мнозина прехвърлиха доставките към Колумбия и Перу за периода от юни до септември", казва Дейвид Билингс от Stonehill Produce Inc. Междувременно Калифорния също даде голям тласък, което доведе до преразглеждане нагоре през юни на първоначалната оценка на реколтата. Като цяло това означаваше, че Мексико доставя само около 30 процента от сделката за авокадо по това време.

Постепенен преход

Новият сезон за плодове от Мексико е в ход. „Въпреки това нямаше нужда Мексико да се втурва или хората да преследват продукта. Това създаде по-естествен преход и сега тези други източници на плодове, като Калифорния, Перу и Колумбия, намаляват и Мексико сега навлиза в своята собствени", казва Билингс, добавяйки, че сега Мексико се е върнало на около 70 процента от доставките.

Въпреки това тази година напредъкът се забави от по-строгите стандарти за сухо вещество и по-влажните условия през последните няколко месеца. „Така че новата реколта тази година изостава от миналата година и ние работим на около 60 процента от това, което бяхме миналата година по отношение на броя на ожънатите хектари и т.н. От гледна точка на оценката и добива, все още има много плодове върви," допълва Белингс.

Търсене и стабилност

Що се отнася до търсенето, диверсификацията на регионите за доставка на авокадо изглежда се е отплатила. „Имахме пет различни доставки през последните два месеца и това поддържаше всичко доста стабилно, търсенето просто продължаваше", казва Билингс. „През последните два месеца работим със скорост, която е с пет до седем процента над това, което бяхме миналата година."