На екипа се е наложило да разработи технология, която може да приложи достатъчно натиск, за да освободи плода от дръжката, без да го повреди

Fieldwork Robotics, дъщерно дружество на университета в Плимут, комерсиализира своите роботи за бране на малини в два обекта в Португалия. Машините са оборудвани с по четири ръце за прибиране на реколтата, използват сензорна технология и грайфери, за да намалят времето за беритба и приплъзването.

В момента се работи върху ускоряването на скоростта на прибиране, като целта е да се гарантира, че всеки робот може да бере почти 2 кг на час или повече от 25 000 плода на ден. Това се сравнява със средния процент на бране от хора – 15 000 плода за стандартен осемчасов работен ден. Екипът също така работи за

намаляване на разходите за конструкцията

чрез адаптиране на материалите, използвани за роботите.

Fieldwork е основана през 2016 г., за да разработи и комерсиализира автономни роботи, които да запълнят пропуските в производителността и да работят заедно с хората. Тъй като световното население ще нарасне рязко през следващите години, продуктовата линия на групата е предназначена да отговори на нарастващото търсене на храни, което в момента се конкурира с недостига на земя и работна ръка.

Понастоящем Fieldwork разполага с два вида роботи в процес на комерсиализация: регулируем вертикален комбайн, който може да бъде адаптиран към различни овощни култури, и хоризонтална платформа, която може да се използва при различни селскостопански условия без човешки контрол.

Използвайки изкуствен интелект

тези машини умеят да оценяват зрелостта на плодовите и зеленчуковите култури и да определят кога да прибират реколтата.

„Благодарение на нашия технологичен напредък и търговско внедряване, постигнахме реален напредък в развитието на роботите си за прибиране на реколта“, споделя главният изпълнителен директор на компанията Руи Андрес. Той напомня, че малините са много чувствителни, така че на екипа се е наложило да разработи технология, която може да приложи достатъчно натиск, за да освободи плода от дръжката, без да го повреди. „В същото време сензорите ни вече са толкова напреднали, че могат да определят дали плодовете са готови за прибиране на реколтата или не. Това означава, че

всичко, което може да се продаде,

ще бъде прибрано

добавя Андрес.

От зараждането си Fieldwork е събрал повече от 850 000 долара в дялови инвестиции, както и повече от 1 милион долара от иновационната агенция Innovate UK, за да разшири мащабите на своя робот за бране на малини. Компанията също така е установила партньорства със световните производители на плодове и зеленчуци Bonduelle и Hall Hunter, както и технологично сътрудничество с инженерите на Bosch за оптимизиране на дизайна на роботите.