Fifth Harvest вече работи с повече от 14 от най-добрите ресторанти в Мелбърн, а тепърва прохожда. С впечатляващия 81% ръст на приходите на месечна база, търсенето на техните първокласни продукти, насочени към готвачите, продължава да расте. Но екипът не спира дотук. След като капацитетът на първата им ферма е достигнат, вече се планира друго търговско разширение, което да бъде в крак с бързия им растеж.
От скромно начало в преоборудвана хладилна камера Fifth Harvest се превърна в една от водещите вертикални ферми в Мелбърн, произвеждаща над 8000 марули всеки месец. Сега, когато се намира само на 9 км от центъра на Мелбърн, екипът се подготвя за следващия си голям скок: нова ферма, предназначена да отговори на нарастващото търсене на устойчиви продукти, насочени към готвачите.
Но тук не става въпрос само за увеличаване на мащаба, а и за това да го направим по различен начин. „Изграждаме хранителна система, която свежда до минимум отпадъците, увеличава ефективността и доставя това, от което се нуждаят готвачите, когато им е необходимо", обяснява Марко Гритти, главен търговски директор.
Освен отглеждането на зеленолистни зеленчуци, Fifth Harvest е издигнала устойчивостта и иновациите на следващото ниво. Като използват максимално всеки сантиметър пространство и светлина, те отглеждат микрозеленчуци под стелажите си и намират начини да използват съществуващите ресурси. „Става дума за разширяване на границите, за да се гарантира, че нищо няма да се изхвърли", казва д-р Зак Чатъртън, главен изпълнителен директор на компанията.
Специализирайки се в култури, които готвачите не могат лесно да си набавят другаде, като различни сортове маруля, дива рукола и др., Fifth Harvest се превърна в доставчик на най-известните ресторанти в Мелбърн. Техните сортове са адаптирани, за да преодолеят местните климатични и сезонни ограничения, което гарантира, че готвачите могат да правят нововъведения със съставки, които са пресни, постоянни и достъпни през цялата година.
Партньорство на Australian Open
През януари бе отбелязан огромен успех за Fifth Harvest: техният босилек участва в Откритото първенство на Австралия. В сътрудничество с D.O.C. Gastronomia Italiana, продуктите на компанията бяха използвани за украса на над 80 000 пици, сервирани на фенове на тениса от цял свят.
„Моменти като този са причината да правим това, което правим", казва Марко. „Да видиш как нашите продукти се прославят на такава сцена е невероятно."
Макар че основният им фокус остава върху взаимоотношенията B2B, те гледат и към пазара на дребно като към потенциална възможност за растеж. „Търговията на дребно има огромен потенциал, но изисква внимателно планиране, за да се постигне баланс между мащаба и устойчивостта", казва Брук Кенеди, главен оперативен директор.
„Независимо дали са в чиниите на D.O.C Gastronomia Italiana, Bar Margaux, Entrecôte, Antara или Tipo 00, продуктите на Fifth Harvest не са просто пресни, а отгледани с цел. Фокусът ни винаги е бил върху качеството, последователността и вслушването в готвачите, с които работим", подчертава Марко. „Това ни прави различни и това ни кара да се развиваме."
Първата ферма на Fifth Harvest е достигнала пълния си капацитет и тъй като търсенето само се увеличава, екипът се подготвя за следващата си голяма стъпка. „Следващата фаза е свързана с растеж не само за нас, но и за цялата хранителна система", казва д-р Чатъртън. „Доказваме, че устойчивостта и рентабилността могат да работят ръка за ръка, и търсим инвеститори, които да ни помогнат да превърнем тази визия в реалност."
Коментари