Първият контейнер с марокански цитрусови плодове беше официално разтоварен в Япония, с което Кралство Мароко навлезе на един от най-взискателните пазари в света по отношение на качеството и проследимостта, съобщиха от Morocco Foodex.

Този успех демонстрира „конкурентоспособността на мароканските селскостопански продукти и международно признатото ноу-хау", заявиха от агенцията, отговаряща за насърчаването и контрола на мароканския износ на селскостопански и морски продукти.

Япония е тринадесетият по големина пазар за мароканските селскостопански и хранителни продукти и е известна със строгите си изисквания, заяви агенцията. „Приемането от тяхна страна на мароканските цитрусови плодове, по-специално на ценния Nadorcott, е доказателство, че тези продукти отговарят на най-строгите санитарни стандарти и открива пътя към диверсификация на изнасяните сортове в съответствие с пазарните предпочитания", добави тя.

„Искаме марокански цитрусови плодове, защото японците ги обичат", заявява Йоичи Фукуда, японски вносител, подчертавайки нарастващия интерес на японските потребители към мароканското качество.

С култура на хранене, фокусирана върху свежестта и сезонността, японската консумация на пресни плодове е висока, което я прави важен пазар за мароканските цитруси, информира FreshPlaza.

"Японците имат добра представа за Мароко. Пожелаваме на мароканските цитруси много успехи и развитие в Япония", заявява Кенто Такегами, мениджър покупки в японска компания за внос.