Веригата КООП на Централния кооперативен съюз е първата, която се присъединява към инициативата "Великденска кошница" на Министерството на земеделието и храните. Тя цели да осигури традиционните продукти за празника на достъпни цени, без компромис в качеството.

В кампанията на МЗХ ще бъдат включени следните продукти:

•     Агнешко

•     Ярешко

•     Яйца

•     Великденски козунаци

•     Тематични сладкарски изделия за празника

Ние ще добавим още 4 продукта в нашата великденска кошница в обектите КООП - брашно, олио, захар и боя за яйца, съобщи зам.-председателят на ЦКС Ваня Боюклиева. Тя декларира, че те ще се продават със символична надценка, но не и на поддоставна цена.

Тук е ролята на държавата да скъси веригата на доставки, за да могат продуктите да идват и на по-добри доставни цени, коментира Боюклиева. Инициативата и включването в нея е напълно доброволно. Подобни кампании на сътрудничество между държава и търговски вериги и супермаркети са провеждани във Франция и Гърция.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат основните за Великден продукти на контролирани цени по време на празниците от 11 до 19 април.

„Великденската кошница" е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава, уточняват от земеделското министерство. Сред целите на кампанията са и превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на стабилност в дните на засилено пазаруване за Великден.

За нас нямаше дилема дали да се включим в инициативата и да реагираме бързо - в основата на кооперативния бизнес са хората, а не печалбите, каза още Ваня Боюклиева от ЦКС. Затова и повечето от обектите им са в малки населени места. Закупени са и 10 мобилни магазина, които се позиционират в отдалечени села и махали в Родопите, Пернишко, Кърджалийско и др.