Двигателите - търсене и износ
Биологичните пресни продукти в Индия, особено плодовете и зеленчуците, показват значителен растеж като част от по-големия сектор на органичното земеделие.
Според доклад от 2024 г. за пазара на органични продукти в Индия, лукът, картофите и доматите са водещите органични зеленчуци, всеки от които допринася с 15% от продажбите в този сегмент. Този растеж отразява нарастващото потребителско търсене на екологично чисти продукти без пестициди, особено в градските райони, където здравната осведоменост нараства.
Очаква се категорията на биологичните плодове и зеленчуци в Индия да расте с общ годишен темп на растеж (CAGR) от 18% до 2033 г., което я прави един от най-бързо разрастващите се сегменти в органичния сектор. Този растеж се подхранва от подкрепящи правителствени инициативи, включително субсидии за биологично земеделие и рационализирани процеси на сертифициране. Сиким и Утаракханд са водещи в органичното отглеждане, като Сиким постига 98% биологично покритие от нетната си посевна площ.
Пазарите за износ на органични пресни продукти също предоставят възможности. Индия е изнесла органични продукти на стойност приблизително 0,49 милиарда долара през 2024 г., като плодовете и зеленчуците представляват значителна част от това. Докато вътрешното потребление се разширява, каналите за износ към пазари като Европейския съюз и Съединените щати подчертават потенциала на Индия като глобален доставчик на висококачествена органична продукция.
Въпреки този напредък продължават да съществуват предизвикателства, като ограничена инфраструктура за хладилно съхранение и високи разходи за сертифициране. Преодоляването на тези бариери, заедно с продължаващия фокус върху научните изследвания и устойчивите земеделски практики, ще бъде от решаващо значение за максимизиране на потенциала на органичните пресни продукти както на вътрешните, така и на международните пазари.
Коментари