Компаниите със системи за млечни ферми се отличават с присъствието си на предните позиции, сочи класация на английското списание Farmers Weekly
Докато големите четири производителя на пълни линии в света - Agco, CNH Industrial, Claas и John Deere, продължават да се радват на непреклонно лидерство на глобалния пазар за селскостопански машини, европейските компании и групи затвърждават позициите си сред „късите линии“.
Укрепването на продажбите на вътрешните пазари, нарастващият износ в държавите от Източна и Централна Европа и покачващият се интерес към европейското оборудване от страна на земеделските производители в Северна Америка, части от Азия и Южна Америка засилват финансовото им състояние.
Компаниите за оборудване на млечни ферми се отличават с присъствието си в предните позиции на най-добрите десет по оборота през 2019 г. А производителите на оборудване за обработка - независимо дали за обработваеми култури или фураж, продължават да растат в мащаб, сочи класация на английското списание Farmers Weekly.
1. Kuhn Group - 1,177 млн. евро
Чрез поредица от стратегически придобивания в Европа, САЩ и Южна Америка Kuhn се превърна в най-големия европейски производител на оборудване за обработка.
Те вкараха в портфолиото си производствени мощности и нови продуктови линии. По-специално оборудване за обработка на почвата, сеитба и животновъдство в САЩ, пръскачки от предприятия, придобити във Франция и Бразилия, и големите балировачки, купени от Kverneland.
Kuhn Group е със седалище в североизточния френски град Саверн. Последните му инвестиции включват логистичен център на стойност 20 млн. евро и 115 млн. евро, до голяма степен изразходвани за удвояване капацитета на близката фабрика, където се правят най-големите сеялки и култиватори на фирмата.
2. DeLaval – 1,082 млн. евро
Това подразделение на шведската група за хранителни технологии и опаковки Tetra Pak доставя млечно оборудване.
Системите за доене представляват 38% от приходите, хигиенните продукти допринасят за 26%, а останалите идват от части (19%) и общи стоки за ферми (17%).
Докато традиционните ротационни доилни системи, рибена кост и кофи за доене продължават да се продават усилено, търсенето на роботизираната система VMS V300 на DeLaval, въведена през 2018 г., изисква бързо разширяване на производствените мощности.
По-рано тази година DeLaval купи британския бизнес за решения за доене Milkrite и InterPuls от Avon Rubber.
3. Krone - 698 млн. евро
Търсенето на машини за събиране на фураж с голям капацитет в Северна Америка помогна на Krone да постигне рекордни продажби през 2019 г., добавяйки към пет последователни години растеж.
Цялото производство е със седалище в Германия, където се генерират 28% от продажбите, а Европа като цяло представлява 35% от общия оборот.
Операциите със селскостопанска техника допринасят за 32% от приходите от 2,24 млрд. евро, генерирани от Krone Group, която също произвежда пътни ремаркета за съчленени камиони.
4. GEA Farm Technologies - 656 млн. евро
Като едно от петте бизнес звена в GEA Group, гигантът за хранителни продукти, напитки и фармацевтични системи в размер на 4,8 млрд. евро, GEA Farm Technologies произвежда оборудване за конвенционално и роботизирано доене, хранене и управление на оборския тор.
Сред най-новите инсталации са Dairy Rotor с 80 стойки за 10 000 млечни крави в Китай и роботизирана система с 16 секции за доене на 800 крави в Германия.
Отделът Farm Technologies наскоро продаде своите печеливши охладителни резервоари и принадлежности за навеси за крави, за да се съсредоточи върху системите за доене и хранене.
5. Lely Group - 606 млн. евро
Решението да продаде своите фуражни машини на Agco през 2017 г. и вместо това да се съсредоточи върху млечното оборудване се отплаща на Lely. Компанията регистрира третия си най-добър оборот през 2019 г., с 46% увеличение спрямо предходната година.
Това беше постигнато в резултат на голямото търсене на роботизираната система за доене Astronaut, която сега се произвежда в САЩ, както и в Холандия, в комбинация с разширена гама от резервоари за мляко чрез споразумение с Muller.
Lely купи британската технологична компания Milkalyser по-рано тази година, за да доразвие своя опит в мониторинга на здравето на кравите.
6. Grimme - 492 млн. евро
Оборудването за събиране на картофи и захарно цвекло продължава да бъде добър бизнес за Grimme Group, която има производствени и монтажни операции в Германия, в САЩ чрез дъщерното дружество на Spudnik и в новооткрита фабрика в Китай на стойност 13 милиона евро.
Grimme влезе в сектора на захарното цвекло, като придоби производителя на сеялки Kleine, а наскоро добави и производителя на комбайни за зеленчуци Asa-Lift.
Прецизни сеялки от британската фирма Stanhay Webb също се разпространяват в цветовете на Grimme на избрани пазари.
Дъщерните дружества Internorm и Ricon произвеждат пластмасови компоненти и мрежи за производствените линии на Grimme и други потребители. Но пълното оборудване за картофи, на стойност 307 милиона евро, допринесе най-много за рекордни продажби в групата през миналата година.
7. Exel Industries - 469 млн. евро
Тази холдингова компания, регистрирана на борсата в Париж, за осем марки пръскачки (включително Agrifac, Berthoud, Hardi и Tecnoma) е най-големият специалист в света за оборудване за защита на културите.
Заедно с комбайните за захарно цвекло Agrifac и Holmer, операциите със селскостопанско оборудване представляват 60% от приходите на групата от 776 млн. евро (останалата част е от промишленото и градинско пръскане, включително Hozelock) през миналата година.
Запазвайки политиката си на автономност на марката, производството на пулверизатори е консолидирано до известна степен във Франция, а също и в САЩ, където рамото на Hardi се присъединява към бизнеса на Exel за ET Works, произвеждащ Apache и сглобяващ самоходни машини Berthoud.
8. Amazone - 467 млн. евро
Широката гама оборудване за обработка на почвата, засяване, пръскане и разпръскване на торове (плюс някои продукти за наземна грижа) подкрепи растежа на Amazone в продажбите и производствения капацитет.
Компанията добави плугове през 2016 г., като закупи гамата Vogel & Noot и унгарската фабрика, както и машини за окопаване Schmotzer през 2019 г. Така германските съоръжения достигнаха до осем, плюс монтажния блок в Русия.
Най-новият завод, проект на стойност 16 млн. евро за производство на пръскачки UX, е на зелено място и е готов за бъдещо разширяване.
Съвсем наскоро Amazone отвори нови съоръжения за продажби, обучение, проучване и демонстрация близо до Дончестър, Англия.
9. Horsch - 424 млн. евро
Пета поредна година на растеж на оборота през 2019 г. също бележи продължаването на програма за инфраструктурни инвестиции на стойност 30 млн. евро в заводите на Horsch в Германия за подготовка на специалиста по обработка на почвата, сеитба и пръскане на култури с увеличен производствен капацитет.
Харченето на 23 милиона евро в централата на Швандорф в югоизточна Германия носи разширена сграда за научноизследователска и развойна дейност, ново производствено хале и допълнителни офис площи, както и нов цех за боядисване, който ще освободи място за монтаж в голямата фабрика за култиватори в Ронебург.
Капацитетът за изграждане на прикачни и самоходни пръскачки се е утроил.
Horsch също произвежда инвентари в своите съоръжения в Бразилия, Русия и САЩ, за да отговарят на местните изисквания.
10. Pottinger - 382 млн. евро
За разлика от повечето съвременници, които сега се специализират в определен сектор, австрийският производител Pottinger продължава да процъфтява с машини за прибиране на трева (70%) и обработка/сеитба (30%), които са реализирали рекорден оборот през финансовата си 2018-19 година.
Германия с 20% и Франция с 16% са най-големите индивидуални пазари и заедно с Австрия, Полша, Чехия и Швейцария генерират почти 60% от оборота.
Завършени са големи инвестиции в завода за сеялки на Pottinger и завода за оборудване за обработка на почвата в Чехия. А в Австрия е в процес на изграждане ново съоръжение за балировачки за кръгли бали и големи сеносъбирачи за 25 милиона евро.
11. Lemken - 380 млн. евро
Продажбите на плугове, култиватори с голям капацитет и сеялки поддържат Lemken с рекорден оборот за втора поредна година през 2019 г.
Германия остава най-големият индивидуален пазар (23%), следвана от Франция (15%) и Русия, като САЩ са на четвърто място - необичайно високо за европейски производител на селскостопанско оборудване.
В допълнение към централата си в Алпен в Западна Германия, където през последните години са похарчени 30 милиона евро за нов център за разработване на продукти, подобрени производствени мощности и подобрена фабрична логистика, компанията също така произвежда машини в Индия и ги сглобява в Китай и Русия.
В очакване на по-широкото използване на механично вместо химическо плевене, Lemken придоби холандския специалист по окопаване на култури Steketee през 2018 г. и тази година реши да се откаже от дейностите си по изграждане на пръскачки, които бяха започнати чрез придобивания през 2005 г.
12. Vaderstad - 321 млн. евро
Чрез изграждането на сеялки от дъщерното дружество на Vaderstad Industries – SeedHawk, и разпространението на избрани продукти, построени в Швеция, Канада се превърна в най-големия пазар на Vaderstad Group по оборот. Той достигна рекордно високо ниво през 2019 г.
Швеция, Германия и Русия, както и Великобритания и Украйна, също са важни, тъй като сеялките и продуктите за отглеждане продължават да печелят международен обхват.
Компанията е надградила своето прогресивно разширяване на фабриката и инвестиции във високо автоматизирани процеси за обработка на суровини и производство в град Вадерщад с оборудване за лазерно рязане на стойност 20 милиона евро и нова производствена линия на стойност 4 милиона евро.
Това е разработено за механична обработка и втвърдяване на дискове, зъби и фитинги в отделна операция на Vaderstad Components, където нова лаборатория за металургия и разширяване на капацитета са най-новите проекти.
Изпаднал от класацията
Неуспял да се вмъкне в дузината, под номер 13 е Maschio Gaspardo Group Италия, който отчете 316 млн. евро оборот през 2019 г. спрямо рекордните 332 млн. евро през предходната година.
Групата има четири производствени и монтажни операции в Италия и по една в Румъния, Китай и Индия, както и собствени дистрибуторски обекти в още няколко държави, включително Русия, Украйна и САЩ.
Maschio Gaspardo е един от малкото големи европейски производители, който обхваща обработката на почвата, сеитбата, растителната защита и тревната техника в широката си продуктова гама.
Kverneland спокойно можеше да влезе
С оборот, за който се разбра, че е около 500 милиона евро, Kverneland Group спокойно можеше да влезе в класацията, но като част от Kubota от 2012 г., нейните самостоятелни данни вече не се публикуват.
До 2005 г. при придобиванията на Kverneland от 90-те години на миналия век тя се бори с Kuhn Group за титлата на най-големия европейски производител. Но необходимостта да се продаде линията на балировачките (която Kuhn разграби) доведе до спад в представянето на групата, което до известна степен се забави след придобиването през 2012 г. на фабриката Gallignani и нейната гама от балопреси.
Под опеката на своя японски собственик, базираният в Норвегия бизнес отново се налага, тъй като марките Kverneland и Vicon се поддържат заедно с нарастващото присъствие на дистрибуция на повече пазари за продажби на почвообработваща и тревна техника чрез марката Kubota.
Коментари