Днес е Денят на влюбените - ден, в който ягодите заемат централно място в секцията с плодове в европейските супермаркети. Търсенето на ягоди остава високо, докато предлагането, което в момента идва основно от Испания, все още е донякъде ограничено поради влиянието на студа и валежите, съобщава FreshPlaza.

„Имаме по-студена и по-дъждовна зима от обикновено, което е добре за водните запаси, но не толкова за нашия сектор в Уелва, тъй като производството се забави", казва Лоли Гарсия, търговски директор на кооператива Grufesa, базиран в община Могуер, в провинция Уелва.

Поради неблагоприятните климатични условия обемът на производството на ягоди досега е по-нисък от този през миналия сезон, докато търсенето е голямо през последните седмици. Това е довело до запазване на високите цени, които според Лоли Гарсия са „в съответствие с текущото пазарно предлагане" и високите разходи, с които се сблъсква секторът.

Подготовката за празнуването на Деня на влюбените е една от движещите сили за увеличеното търсене през последните дни.

„Заради червения си цвят, формата на сърце и сладкия си вкус ягодите са много свързани с емоциите, а Денят на влюбените е зареден с емоции. В седмиците преди него веригите супермаркети се стремят да се снабдят с добро количество шоколадови бонбони, цветя и т.н., а в раздела за плодове ягодите са задължителни", казва търговският директор на Grufesa.

Повече от 10 години кооперативът работи по специални формати за Деня на влюбените, така че ягодите все повече се утвърждават като съществена част от тези празници. „Ние бяхме пионери в този вид опаковки и въпреки че в началото само няколко вериги се интересуваха от нашите концепции, сега те се разпространяват във всички европейски страни, като търсенето нараства всяка година", казва Лоли Гарсия.

Grufesa е разширила площта, засадена с ягоди, за този сезон, в който очаква обемът на производството да достигне 22 000 тона.