Нидерландската компания Olympic Fruit съобщава, че през изминалата година е наблюдавала по-високи продажби на грозде в Нидерландия, както и изместване на търсенето от червените и смесените сортове в полза на белите и черните, информира Fruitnet.

Според групата по време на настоящата кампания се наблюдава 6,7% увеличение на общия обем на продажбите на пазара в сравнение с миналата година.

„Този ръст обаче е по-сложен, отколкото изглежда", заявява тя. „Докато при бялото и [черното] грозде се наблюдава силен растеж, при червеното и смесеното грозде се наблюдава спад в продажбите. Бялото грозде вече съставлява 51% от общите приходи от грозде."

В доклада се изтъква, че пазарният растеж се дължи предимно на повишаването на цените, а не на увеличените продажби. „Докато общият брой продадено грозде е останал приблизително същият, цените са се повишили. Една от причините може да бъде, че през миналата година е имало по-малко промоции на грозде."

В доклада се отбелязва, че популярността на гроздето без семки продължава да нараства благодарение на относителното му удобство, като в момента гроздето със семки представлява само „малък дял" от общите продажби.

Освен това подобрените, лицензирани сортове продължават да показват своята стойност. „С развитието на пазара търсенето на първокласно грозде става все по-ясно. Потребителите отдават приоритет на постоянното качество, превъзходния вкус и безупречния външен вид, което намира отражение в нарастващия дял на висококачествените безсеменни сортове."