През миналата година нидерландците са харчили повече за месо, зеленчуци, млечни продукти и хляб с етикет „устойчивост", които сега представляват по-голям дял от общите разходи за храна, сочи проучване на Националния статистически институт и Университета Вагенинген.

Като цяло потребителите са похарчили 12,6 млрд. евро за „устойчиви" храни през миналата година, което е с 14% повече, отколкото през 2022 г. Общите разходи за храна са се увеличили с 11%, което е приблизително в съответствие с инфлацията.

Проучването, извършено по поръчка на земеделското министерство, показва, че 4,3 млрд. евро са отишли за месо с етикет „По-добър живот", критикуван обаче за подвеждащ от групи за защита на правата на животните. Потребителите са похарчили 3,1 млрд. евро за храни с етикет на Алианса на тропическите гори и 2 млрд. евро за храни, обозначени като биологични.

По-голямата част от увеличението е в супермаркетите, а разходите в специализираните магазини за биологични храни са намалели с 4 %.

Преминаването от неустойчиви към устойчиви храни е най-видимо при млечните и месните продукти, казват от статистическия институт.
Миналия месец консултантската агенция за зелени продукти Milieu Centraal заяви, че множеството етикети върху продуктите по рафтовете на нидерландските супермаркети предизвиква объркване и са необходими действия, които да спрат компаниите да измислят свои собствени системи.

Подкрепяната от правителството група започна нова кампания за внасяне на повече яснота в етикетирането на храните, за да могат потребителите да бъдат сигурни, че марките, които избират, действително представляват нещо.