Времето в Гърция е благословия за туристическия сектор, но това невинаги е вярно за отглеждането на грозде.

„Спомням си една много успешна стара реклама за гръцкия туризъм, която гласеше: „Гърция: Избрана от боговете! Мисля, че е време тази кампания да се повтори, но този път от гръцкото министерство на земеделието. Тази година боговете са избрали много странни метеорологични условия за любимата си страна.

През зимата в Централна Гърция имаше катастрофални наводнения, точно както в Италия, а през летните месеци нощите бяха горещи, около 28-30 градуса по Целзий спрямо 20 градуса по Целзий, на които сме свикнали, което направи сезона на гроздето супер ранен," казва Джордж Салиарис-Фасеас, основател на Greek Grape Company.

Климатичните условия са довели до по-ранно начало на сезона с гроздето, обяснява Салиарис-Фасеас. „В Агиос Павлос Халкидики, известна туристическа дестинация, но и традиционен район за отглеждане на грозде, където се намират нашите лозарски стопанства, това беше най-ранният сезон за прибиране на реколтата досега. За нашето грозде, всички късни сортове IFG/Bloom Fresh, прибрахме реколтата един месец по-рано от обикновено! Не можехме да повярваме! Боговете може и да са избрали време, което е чудесно за туризма, но не и за нашите клиенти от супермаркетите, които искат прясно европейско грозде по рафтовете през ноември," казва той.
За щастие, въздействието върху Greek Grape Company е минимално.

В Северна Гърция не са се сблъскали с горещини и е имало достатъчно вода, за разлика от Южна Гърция. И така компанията има чудесна реколта. Миналата година Greek Grape Company е била класирана на първо място по качество във водещ супермаркет в Обединеното кралство.

Всички стопанства на компанията са покрити с мрежи против градушка. Обмислят и идеята да ползват пластмасови дъждобрани, за да покриват лозята си.

През тази година Greek Grape Company се фокусира върху германския пазар. „Тази година започнахме да си партнираме с износители от региона на Кавала, а не само да изнасяме директно, и нашите плодове отидоха както на местния пазар, така и в повече германски супермаркети. Качеството се оказа отлично при пристигането и този начин на правене на бизнес беше доста нов за нас, тъй като досега бяхме фокусирани върху Обединеното кралство и имахме само един-единствен немски супермаркет като клиент", заключава Салиарис-Фасеас.