Докато Крис Поелен обикновено прибира първите си тикви в началото на август, тази година той излезе на пазара едва в края на месеца. „Засаждането все още вървеше сравнително по план, но след това растежът спря за около шест седмици поради студеното и влажно време, така че трябваше да отложим и сеитбата с около три седмици", казва той.

„В резултат на това всичко се измества напред с изключение на Хелоуин, който така или иначе винаги е важен пик на продажбите. Това означава, че ще трябва да се направи повече за по-кратко време", отбелязва трезво производителят. Компанията му Poelen отглежда около 15 сорта тикви за консумация, от които най-голям дял имат тиквите Хокайдо, тиквите в бутилки, зелените тикви Кабоча и Мускат, информира FreshPlaza.

„През този сезон беше необходимо известно време, за да узреят плодовете правилно. Това създаде някои пропуски на пазара, но вече ги запълваме", казва Крис. Неговата компания доставя тиквите на множество канали за продажба, като износители, търговци на едро, супермаркети и др.

Като цяло Крис казва, че популярността на тиквите вече не се увеличава толкова, колкото през последните години. „На всичкото отгоре картите на холандския пазар вече са доста раздадени. Това се отнася и за нас, с много от връзките имаме ползотворно дългосрочно сътрудничество. Само когато на други места се случат бедствия, понякога може да се види, че търсенето се увеличава значително."
Според Крис обаче важна тенденция е, че нидерландският пазар все повече предпочита местни продукти. „Въглеродният отпечатъкът има голямо значение. Надяваме се, че можем да допринесем за това с нашите местни тикви. Нашият сезон традиционно продължава до края на годината. Тогава се появява и повече внос и ние отново започваме да се фокусираме върху новия сезон на отглеждане".

Тази година базираният в Гросбеек производител леко е разширил площите си, но поради метеорологичните условия разполага с приблизително същия обем. „Това за щастие ми позволява да обслужвам всички клиенти. Не обичам да отказвам", продължава Крис.

Според него търсенето на пазара все повече се насочва към по-управляеми размери. „Семействата вече не са толкова големи, а и пространството на рафтовете е по-вероятно да стане по-малко. В резултат на това по-малките размери са най-търсени."