Държавен фонд „Земеделие" (ДФЗ) организира мащабно онлайн обучение за работа в Системата за електронни услуги (СЕУ). За целта е създадена специална интернет страница СЕУ – обучение, която съдържа информация за модулите, темите и датите за провеждане на обучението.
За да се включат в образователните модули, които ще се излъчват в YouTube канала на ДФЗ, желаещите предварително трябва да се регистрират в публикуваната на страницата форма за участие. След приключване на регистрацията всеки ще получи на посочен от него e-mail адрес в деня на обучението линк за включване.
Обучението ще се проведе в четири отделни модула. Всеки от тях ще бъде комбинация от теоретична част, практическо демонстриране на конкретни действия в СЕУ, както и сесия с въпроси и отговори, съобщават от фонда.
Първият модул на обучението ще се проведе от 10 до 12 ч. на 10 април 2025 г. Той ще представи демонстрация как се създава заявление за подпомагане по интервенциите на Директните плащания. Ще бъде показано как се зареждат данни от предходна кампания, как се зареждат геометрии от външни файлове в shape формат, как практически могат да се използват инструментите за идентификация и редакция от ГИС модула на СЕУ. Обучаващите ще научат още как се изчертава и редактира отделно БЗС, парцел и елементи на ландшафта, както и какви са техническите действия по заявяване на интервенции на площ, животни и пчелни семейства. Кандидатите ще се запознаят и със стъпките за създаване и попълване на секциите с необходимите документи към заявлението, включително и по биологичните и агроекологичните интервенции.
Вторият модул ще се състои от 13 ч. до 15 ч. – също на 10 април 2025 г. В него стопаните ще проследят жизнения цикъл на едно отделно заявление, ще научат какво е преход и състояние на заявлението и каква информация носят отделните състояния към потребителите. Модулът ще даде информация какво представляват автоматичните проверки, как се завърша едно заявление до край и какво следва след това. Ще бъдат представени още и най-често срещаните грешки при управление на основното заявление за подпомагане, както и как да попълнят допълнителните заявления, в които се изисква също да предоставят документи.
Третият модул ще се проведе от 10 ч. до 12 ч на 15 април. В него ще бъде обединена информацията за видовете потребители на СЕУ, какви са техните роли и права. На участниците ще бъде разяснена разликата между потребител на СЕУ и бенефициент в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК). Обучаващите се ще бъдат запознати с видовете упълномощавания в СЕУ и практическите стъпки при електронно упълномощаване посредством квалифициран електронен подпис (КЕП), какво представлява новата роля на „Външно длъжностно лице" и каква идея стои зад нея. Ще бъде показано и как се създават и потвърждават заявки за достъп за конкретен прием на заявления и др.
Последният, четвърти модул от обучението ще се излъчи от 10 ч. до 12 ч. на 17 април 2025 г. В него ще бъде представена информация за това какви справки са налични в СЕУ и как потребителите да боравят с тях. Ще бъде обяснено и какви видове електронна кореспонденция може да бъде провеждана в СЕУ към момента и какви промени предстоят. Ще бъде показано как се връчват уведомителни писма и индивидуални административни актове, както и какви са сроковете за тяхното обжалване. По време на обучението ще бъдат дадени и практически съвети как се получават кореспонденции чрез Системата и как да изпращате Вашите отговори към ДФЗ.
Коментари