Най-големият нидерландски кооператив за производство на плодове FruitMasters се опитва да установи нов стандарт за ябълките в магазините, като за началото на сезона на най-добрите плодове пуска наръчник за вкуса, пише Fruitnet.
„В сътрудничество с изследователската агенция Есенсор и Университета във Вагенинген (Нидерландия) FruitMasters проведе мащабно проучване на сензорните свойства на ябълките", съобщават от компанията. „Това проучване, което включва повече от 90 000 наблюдения, поставя нов стандарт в категорията и допринася за подобряване на асортимента от ябълки за потребителите."
Сега се използват различни класификации за сегментиране на вкуса на ябълките, заяви FruitMasters, което води до объркване както сред потребителите, така и сред търговците на дребно.
„Пазарът породи нуждата от стандартизиране на тази сегментация въз основа на задълбочени изследвания", заявиха от компанията. „Ето защо FruitMasters се обърна към изследователската Университета във Вагенинген за провеждане на задълбочено проучване на характеристиките на повече от 40 сорта ябълки. След като бяха измерени обективни характеристики като твърдост и съдържание на захар и киселини в ябълките, бяха проведени допълнителни изследвания на техния вкус."
Сегментиране по вкус
Есенсор използва група от 13 обучени гурмани с богат опит в областта на сензориката, които съставиха списък с атрибути, включващ описания като аромат на цветя, хапка и мед, подобно на вкусовите характеристики, използвани за виното.
„Това доведе до подробна сегментация със 71 различни вкусови аспекта, разделени в седем категории, включително усещане в устата, аромати и послевкус", разкриват от FruitMasters. „След тези дегустационни тестове 241 потребители оцениха ябълките, което даде ценна информация за причините, поради които определен сегмент ябълки е или не е оценен и от кой тип потребители."
Според FruitMasters резултатът от това интензивно проучване е обновено ръководство за сегментиране и вкус.
„Ръководството за вкуса дава възможност да се избират ябълки въз основа на специфични свойства - от свежи или сладки до хрупкави или меки", обяснява тя. „Това предлага на купувачите не само удобство, но и решение, ако любимата им ябълка временно не е налична или е извън сезона."
Освен това компанията заяви, че наръчникът за вкус позволява на купувачите и мениджърите на категории да оптимизират асортимента си, като гарантират, че винаги има подходяща ябълка за всеки бюджет и всяка нужда.
Сравняване на ябълки с ябълки
За да привлече вниманието към новия стандарт, FruitMasters стартира кампанията „Имате ябълки и после имате ябълки".
„Това послание осведомява потребителите, че има повече ябълки от стандартния им избор, като всички те са с различни свойства", заявиха от кооператива. „Кампанията е съсредоточена около уебсайта appelsmaaktest.nl. Този тест помага на потребителите да открият по-широка гама от ябълки".
Компанията заяви, че дегустационният тест ще насърчи потребителите, които често се придържат към познатия си избор, да опитат нови сортове ябълки, които може би отговарят по-добре на вкусовите им предпочитания или са местна алтернатива на вносна ябълка.
„Кампанията се разгръща широко с онлайн и офлайн активации, включително промоционални материали в магазините и сътрудничество с влиятелни личности", заявиха от FruitMasters. „С това FruitMasters се надява да запознае потребителите с различните вкусови нюанси по рафтовете с ябълки и да ги подкрепи в решението им за покупка."
Коментари