Продажбите на биологични храни и други биопродукти са се увеличили с повече от 50% през последните пет години, но все още представляват не повече от 4% от общия пазар, според нови данни на изследователското бюро CPS GFK.

Миналата година общите продажби на биологични продукти са достигнали 1,4 млрд. евро, в сравнение с 900 млн. евро преди пет години. За разлика от тях продажбите на небиологични продукти в супермаркетите са се увеличили с 25 % за същия период.

Потребителите купуват средно по 24 биологични продукта годишно, което е с 36% повече в сравнение с 2019 г.

Изследователят Ерик Хармсен казва, че биологичните храни и други стоки все още се купуват само от малък процент от населението, често по ценови съображения, и че цените трябва да се понижат, за да се увеличи броят на купувачите.

Той посочва, че веригата супермаркети „Плюс" е преминала към биологично производство на млякото и мътеницата от собствената си марка, без да повишава цените.

Асортиментът на стоките също трябва да се увеличи, смята Хармсен. „Изследванията показват, че с увеличаване на предлагането все повече хора купуват биологични стоки. Фермерите играят важна роля в това отношение."

Само 4% от нидерландската земеделска земя е сертифицирана като биологична, което е почти най-ниският процент в рамките на ЕС, според данни от юни на европейската статистическа агенция Евростат.

Докато много страни от ЕС се доближават до целта да осигурят 25% от земеделската земя да е биологична до 2030 г., ръстът в Нидерландия е в застой, показват данните на Евростат. Освен това Нидерландия има по-ниска цел от останалата част на ЕС - само 15%.