Сезонът на мексиканското манго ще започне през третата седмица на януари. "Около 20 януари е очакваната дата за стартиране на Ataulfos, които винаги започват първи. Томи Аткинс обикновено започва един месец по-късно, но ние имаме някои по-ранни микрорегиони, така че започваме около 10 или 12 февруари", казва Ниса Пиърсън от Crespo Organic.

Макар и все още рано, времето за мексиканския сезон е добро. "Първият и вторият цъфтеж в Оахака и Чиапас бяха много добри, а плодовете от първия цъфтеж също бяха много добри. Това обикновено означава добри добиви", казва тя.

През последните седмици обаче регионът е засегнат от проливни дъждове, което се отразява на втория цъфтеж.

"Сега братята Креспо проверяват кои от тези цветя дават плод и дали има пропуски", добавя Пиърсън. "Добивът може да бъде по-малко предсказуем, ако дъждът отмие цветовете." Тя добавя също, че през януари, точно преди прибирането на реколтата, в Мексико се появява метеорологична обстановка и понякога ветровете са толкова силни, че мангото се откъсва от дърветата. "След като това мине, ще разберем по-добре какво ще се случи", казва тя.

Други видове

След пускането на пазара на Ataulfos, от средата на февруари Crespo ще предлага и манго Tommy Atkins, индийското манго Mallika и тайландското манго.

Въпреки че Перу все още ще доставя манго по това време, Ataulfos ще идва от Мексико, а те имат свои собствени модели на търсене. "Търсенето на манго е по-голямо през пролетта и лятото, така че ако мексиканската реколта се увеличава всеки месец, търсенето на манго в Северна Америка нараства заедно с нея", казва Пиърсън.

Възможно е цените да бъдат подложени на натиск от нарастващото предлагане от Перу. "Цените могат да бъдат доста ниски за перуанските плодове, които понякога дори имат проблеми с качеството. Донякъде сме подвластни на това, което хората плащат за перуанското манго", казва Пиърсън. "Но цените ни са доста стабилни, а мексиканското манго е доста популярно. Цените в южните региони са по-високи през лятото, отколкото в северните региони. Разходите като цяло са високи през последните години, но потребителското търсене остава високо въпреки повишените разходи/цени. Ще намерим начин да се справим."