Производители на техника, като Fendt или John Deere, и техните разработчици също търсят решения за алтернативни методи на задвижване в селското стопанство
Първата демонстрация в парка за научни изследвания и развитие на университета Стоуни Брук, Ню Йорк, премина добре. Тракторът с прикачно оборудване успя да заобиколи обекта, докато изгарянето на гориво произвеждаше азот и вода, но не и CO2.
Така първият в света трактор с нулеви въглеродни емисии потвърди своята производителност.
Дизеловият двигател на среден трактор John Deere 6195M е заменен със система „амоняк за мощност“, разработена от стартъпа Amogy. Системата преобразува гладния за енергия химикал във водород, който след това
захранва 100 kW водородна горивна клетка
Пълненето с амоняк, който се използва основно като тор и се произвежда синтетично по процеса на Хабер-Бош, е достатъчен за няколко часа работа. Според разработчиците, зареждането с течен амоняк е също толкова бързо и лесно, колкото преди с газ или дизел.
Системата Amongy (стартъпът преди е бил специализиран във водородното задвижване) се състои от стандартен резервоар за течен амоняк и горивни клетки. Проблемът с водорода е ниската му енергийна плътност.
Амонякът има по-висока (специфична за обема) енергийна плътност
и се използва в трактора Amogy като водороден носител.
За разлика от електрическите превозни средства, за камиони, товарни кораби и трактори не е лесно да осигурят необходимото количество енергия, използвайки батерии. Няма алтернатива на дизеловото гориво. Amogy проучва енергийни решения на базата на амоняк с нулеви емисии и висока енергийна плътност.
Самите производители на трактори, като Fendt или John Deere, и техните разработчици също търсят решения за алтернативни методи на задвижване в селското стопанство. Например Fendt участва в проект за водороден трактор. John Deere е разработил различни прототипи на електрически превозни средства. С T6 New Holland изгражда готов за производство трактор на природен газ.
Стартъпът Amogy си поставя предизвикателството да използва амонячни задвижващи механизми за
намаляване на въглеродните емисии в
тежкотоварния транспортен сектор
Те включват например кораби, влакове и камиони. Още догодина компанията планира да покаже автомобили с амоняк с мощност от 1360 к.с.
Amogy е основан от четирима възпитаника на Масачузетския технологически институт през ноември 2020 г., а през 2021 г. екипът успешно проектира първия в света безпилотен летателен апарат, задвижван от амоняк. През ноември 2021 г. стартъпът успешно завърши кръг за финансиране от серия А от $20 милиона, воден от Climate Pledge Fund на Amazon и AP Ventures.
Коментари