Пазарът на биологични вина се разраства с всяка изминала година, като двигател на растежа са по-младите потребители. Според неотдавнашен доклад на InsightAce Analytic Pvt. Ltd. пазарът се оценява на 9,84 млрд. долара през 2021 г. и ще достигне впечатляващите 25,07 млрд. долара до 2030 г., като ще нараства с 11,3%, съобщава нидерландският сайт Biojpurnaal.
Кой стимулира растежа в категорията?
Биологичните вина се радват на най-голяма популярност сред алтернативните вина, което подчертава водещата им роля в един предизвикателен пазар на вино, където дългосрочният структурен спад е неотложен проблем. Хората на хилядолетието, които са движещата сила на нарастващото търсене на биологични вина, приемат тези продукти като част от техния морал на купуване „по-малко, но по-добре". Както InsightAce, така и IWSR (световен орган за данни и информация за алкохолните напитки) подчертават един важен фактор: по-младите потребители възприемат биологичните вина като по-качествени и отговарящи в по-голяма степен на техните ценности в сравнение с по-възрастните поколения.
На пазари като САЩ, Обединеното кралство и Австралия хората на хилядолетието са най-ангажираната демографска група, която асоциира биологичните вина с първокласно качество и устойчивост. Това усещане е особено силно изразено в САЩ, където 30% от пиещите вино на хилядолетието асоциират биологичните вина с високо качество - схващане, което се споделя и на други големи пазари на вино.
Регионални лидери и възможности за растеж
Европа доминира на пазара на биологични вина благодарение на благоприятния климат и силната информираност на потребителите. Страни като Германия, Франция и Италия са лидери, водени от нарастващата здравна осведоменост и загрижеността за устойчивостта.
Докато IWSR определя Германия и Швеция като зрели пазари на биологично вино, InsightAce посочва Северна Америка като друга ключова област на растеж. В САЩ, третият по големина потребител на биологично червено вино в света през 2021 г., се наблюдава ясно изразено преминаване от конвенционални към биологични продукти.
Нововъзникващите пазари в Азиатско-тихоокеанския регион, Латинска Америка и Близкия изток също допринасят за разширяването на пазара, подкрепени от нарастващата информираност и наличност на биологични продукти.
Предизвикателства въпреки растежа
Въпреки растежа, пазарът на биологични вина е изправен пред пречки. По-високите производствени разходи и ограничената информираност на потребителите в някои региони остават пречки. Освен това IWSR отбелязва, че ангажираността с устойчивото развитие в САЩ е намаляла през последната година, което отразява по-широкия икономически натиск.
Коментари