Нова по същината си идея за задвижване на комбинация от трактор и цистерна за тор

На изложението в Хановер, както свиделстват български посетители, сигурно не е имало човек с по-специални интереси във високия клас техника, който да е пропуснал знаковите съвместни разработки на големите брандове.

Повечето от тях са в приложението на автоматиката и електрониката. Такава е и интелигентната система e8WD с eAutoPower предаване. Интересното за нея е, отбелязват наши експерти, че е това е коопродукт на Джон Диър и белгийската фирма за ремаркета и цистерни Жоскин.

Иновацията е получила златен медал /един от малкото на изложението/ за съвсем ново по същината си решение в задвижването на комбинацията от трактор и ремарке или цистерна. Става дума за система за задвижване, която е изцяло на електрически ток.

Иновацията е в скоростната кутия

Електродвигателите са оразмерени така, че не само да захранват теглещото задвижване, но и да могат допълнително да осигурят до 100 kW електрическа мощност за външно потребление.

Това се получава от симбиозата между eAutoPower предаване и интелигентната система e8WD.

В тракторите за селско стопанство повече от 20 години се използват променливи трансмисии с хидростатично-механичен сплит. За електрически задвижвания с по-високи изисквания за мощност на трактора (вентилатор, компресор за сгъстен въздух и други уреди/ досега са се инсталирали допълнителни генератори.

Предавката eAutoPower е предназначена за новите 8R мащабни трактори на John Deere. Този модел е първият трактор с електромеханична трансмисия с разделителна мощност в селското стопанство.

Технически хидравличният агрегат (помпа/мотор) е напълно премахнат. Вместо това две електрически устройства се използват като променливи задвижващи механизми. Получената електрификация на трактора се прилага вече за разпръскване на оборски тор

При съвместната разработка с Joskin двете оси на цистерната за суспензия се задвижват с електричество.

От страна на трактора тази интеграция на електрическа основа води до подобрена ефективност на предаване и по-ниски разходи за поддръжка.

Освен това, тъй като електрическата мощност намалява за външни Е-компоненти, потоците на реактивна мощност, възникващи при предавателните структури в определени работни точки, могат да бъдат "подслушвани", като допълнително се подобрява общата ефективност. В комбинация с окончателното задвижване на течния оборски тор при практическа употреба се получава по-голямо сцепление, а и по-малко приплъзване при различните терени.

На Agritechnica 2019 г. John Deere показа тази наградена съвместна продуктова иновация в своята технологична зона Future, подчертаваща модерни концепции за машинни технологии, които могат да стимулират бъдещото развитие в селското стопанство. Всички те са ориентирани към автоматизацията, електрификацията и изкуствения интелект.

Дисплеят за автоматизация се фокусира върху начините, по които машините могат да извършват определени операции в полето с минимална човешка помощ. Частта за електрификация е съсредоточена върху замяната на механични и хидравлични компоненти, за да се направят машините по-ефективни и продуктивни, като същевременно се поддържа земеделие без вредни емисии и намалено отделяне на CO2, което пък ще се впише и в европейския зелен курс. Изкуственият интелект или концепцията за машини, които имат способността да действат и да се държат като хората, бе другата представена там важна концепция.

Автоматика и при комбайните

На Агритехника 2019 John Deere показа изцяло новия си Combine X9, специално проектиран и разработен за трудни условия за прибиране на реколтата: при полягане, при малки количества и високо съдържание на влага в зърното. В сравнение с популярния S790, най-големият модел в днешната линия зърнокомбайните X9 ще осигури нарастване на производителността и значително увеличение на ефективността. Тази печеливша за фермерите формула бе отличена със сребърен медал на Agritechnica.

Комбинацията X9 постига повишение на производителността и ефективността при прибиране на реколтата чрез най-широкото налично тяло на хедер, подобрен поток на прибиране на културите, увеличаване на активните места в машината за вършитба и сепариране, като същевременно поддържа транспортна ширина под 3,5 метра. Тези характеристики позволяват подчертано висока производителност много ниски загуби подобрено качество на зърното и сламата. Все предимства, които са адресирани към нуждите на големите фермери, търсещи чрез продуктивност увеличение на печалбите при тенденция за тяхното свиване.

В зърнокомбайните X9 е приложен и нов подход към индустриалния дизайн на конструкцията им.

Подобрени са комфортът, удобството и осветлението на кабината. Общите операторски интерфейси и контроли, използвани в по-широкото портфолио на John Deere, ще позволят на оператора да се ориентира без усилия сред оборудването.

От друга страна новият дизайн носи и по-съвършенни измерения в машината и осигурява максимална пропускливост и за големи, и за по-малки по размер зърна. Рамка с шарнирни шарки дава възможност за пряко проследяване на движението на комбайна по нивата.

Това става успешно с помощта на най-широките налични в момента на пазара "крила" за активен контрол. Постига се по-добро сцепление с почвата и следване на контурите й, дори и при наклонени терени, като се осигурява равномерна височина на жътвата и точно разпределение на сламата. Така се създават условия за по-добра сеитба и поникване на семената при следващата култура.

Интеграцията на електрическа основа води до подобрена ефективност на предаване и по-ниски разходи за поддръжка
Интеграцията на електрическа основа води до подобрена ефективност на предаване и по-ниски разходи за поддръжка
Това е първият трактор с електромеханична трансмисия с разделителна мощност
Това е първият трактор с електромеханична трансмисия с разделителна мощност