В неотдавнашен маркетингов ход Lidl, верига супермаркети, известна с конкурентните си цени, пусна плакат с банани с надпис „Нашата фобия са високите цени".

Тази кампания е в тясно съответствие с уникалната ситуация, която се развива в Швеция и включва Паулина Брандберг, министър на равенството между половете в страната, и нейния силен страх от банани, известен като бананова фобия. Тази фобия е толкова силна, че кара служителите ѝ да се уверят, че преди нейното пристигане в стаята няма банани, пише FreshPlaza.

Ситуацията с Брандберг привлича общественото внимание в Швеция, което прави рекламата на Lidl особено актуална.

Веригата супермаркети има опит в маркетинговите си усилия да използва теми, свързани с бананите. Например през 2019 г., покрай реакцията на банановата творба на Маурицио Кателан „Комикът", която беше продадена за 6,2 млн. долара, Lidl се включи с чувство хумор в разговора, като залепи банан на стена и предложи значително спестяване на разходи, като вместо това се купуват техните банани.

Способността на търговската верига да интегрира актуални събития и хумор в рекламните си кампании показва, че е добре запозната с тенденциите в социалните медии и обществения интерес, особено в Швеция. Този подход не само подчертава ценовата им стратегия, но и ангажира обществото със забавни теми.