Има години, когато много пчелари ги спохожда радостната тръпка от щедрия акациев цъфтеж. И който има добре развити кошери и бог е с него – обилна и дълбока влага през ранната пролет и температури по поръчка по време на акациевия нектарен поток. И така при наличието на акациеви масиви в много райони на страната бързо се напълниха корпусите и магазините.
Да произведеш и предложиш акациев мед е приятна тръпка, и за пчелари, и за много истински почитатели на този бисер сред медовете. Но... но има една група клиенти, които имат особена реакция към прозрачния мед, коментират Апибизнес. Поради ограничена информация, техният поглед бързо преминава през малките и големи буркани с акациев мед и не се задържа там. Трудно би направил продажби онзи пчелар, ако е решил да предложи на масата на някой базар само акациев мед. Дори нещо повече, в не малко случаи някои купувачи имат и вербални реакции към прозрачния мед: “Това е чиста захар!”, “Това не е истински мед”, “Този мед ми прилича на глюкоза”, “Абе, махни го този мед” и пр. и пр. фразови етикети. Учудващото е, че невинаги става дума за онези купувачи, които слагат на масата у дома си мед от дъжд на вятър. А това важи и за хора, които периодично купуват по някой и друг буркан.
Много хора купуват мед и с очите си. Не им ли хваща окото, не посягат към него. Просто медът трябва да има привлекателен и.... “вдъхващ доверие” цвят. Нека сме наясно, че освен че акациевият мед рядко се улавя в чист вид, то има райони, в които изобщо не се добива и предлага. Също така и много рядко се предлага в търговските мрежи. Така че клиентът има редки срещи и вкусови изживявания с него. Следователно пчеларите производители на акациев мед трябва да се ангажират с представяне на повече информация, за да може този бисер сред медовете да заеме достойното си челно място със специфичните и уникалните си показатели в йерархията на медовете. Или за продажбата на акациев мед на хора, далеч от медения свят, са нужни употребата на повече думички и представящи характеристики.
И нека не забравяме, че за да се сигнализират веднага купувачите, че акациевият мед е с по-специални качества спрямо всички букетови, то първия знак за респект за това трябва да бъде цената. Сложите ли му една и съща цена с всички други медове, то винаги ще поражда колебание сред клиентите, че този мед “бледнее” и не е толкова “красив” на цвят спрямо другите. Затова, препоръката е основана на принципа, че за да те уважажават, не трябва да си понижаваш цената си. Т.е. акациевият мед винаги трябва да се котира с 1-2 лева за килограм повече от другите полифлорни медове.
Коментари